Travian

TravianOd kilku dni zainteresowałem się grą Travian, jest to gra MMOSG, o której już słyszałem wcześniej, ale jakoś nie miałem do niej przekonania (do oGame nadal nie mam). Przełamać pomogło mi to, że polska wersja tej gry aktualnie działa pod patronatem mojego ulubionego portalu INTERIA.pl, no i tym sposobem stałem się jednym z kilkunastu tysięcy graczy.

Gra została stworzona przez niemieckich programistów i jest to typowa strategia osadzona w czasach starożytnych, do gry wystarczy dostęp do Internetu i przeglądarka internetowa :). Jak na strategie przystało musimy zadbać o odpowiednią ilość surowców, aby nasz wioska mogła się rozwijać oraz aby móc stworzyć własne oddziały wojskowe.

Ponieważ gra jest w pełni grą internetową nie można po prostu zapisać stanu gry i kontynuować rozgrywki następnego dnia. Nasza wioska będzie produkować surowce cały czas, tak samo inni gracze mogą ją atakować w celu kradzieży naszych ciężko wyprodukowanych surowców, gdy nie będzie nas przy komputerze. Zapewne jest to jednym z minusów gry, ponieważ w grze przetrwają osoby, które poświęcą jej jak najwięcej czasu. Owszem nie trzeba przy niej przesiadywać całymi dniami, ale należy zaglądać regularnie, by stale rozwijać swoją wioskę oraz armię.

Duża ilość graczy sprawia, że pojedynczy gracz na dłuższą metę nie ma szans przetrwać, ponieważ silniejsi wybiją jego armię i ukradną surowce, dlatego gra oferuje zakładanie sojuszy między graczami, a także sojuszy między sojuszami. Jest to pewnego rodzaju kolejnym obowiązkiem, ponieważ wymaga to ciągłej gotowości wsparcia członków sojuszu zarówno w postaci surowców, czy też wojska, ale na dłuższą metą to jak to mówią kupy nikt nie ruszy :).

Czas to chyba jeden z największych minusów gry na normalnych serwerach (istnieją także serwery „speed”, w których wszystko dzieje się 3x szybciej), ponieważ rozbudowa osady i małej armii wymaga od gracza poświęcenia około 3 – 4 tygodni i jest to chyba najbardziej żmudny okres w całej grze. Później stopniowo z wzrostem możliwości produkcyjnych naszych zasobów gra nabiera tempa, jednakże i tak odbywa to się to zdecydowanie wolniej niż w typowych grach strategicznych pokroju choćby serii WarCraft, czy Age of Empires.

Jak dla mnie gra jest ciekawą opcją na nudę, a dzięki mobilnemu dostępowi do Internetu mogę pilnować swojej osady niemal w każdej chwili, jednakże w całej tej zabawie trzeba zachować rozum i pamiętać, że to tylko gra i nie może ona stanąć ponad sprawami z życia codziennego.

Z względu na to, że w grze warto sobie dobrze rozplanować czas postanowiłem napisać kalkulator, ponieważ wszystkie, które napotkałem nie ujednolicały wszystkich funkcji, przez co do każdej opcji trzeba byłoby używać różnych kalkulatorów. Oczywiście nie uważam swojego tworu za ideał, ale na pewno jest bardziej funkcjonalny niż pozostałe: http://travian.lukers.pl/.

Be Sociable, Share!

Brak podobnych wpisów.

10 Comments

  1. Traviano Maniak

    29/04/2008 at 23:02:35

    Hej

    Dotarłem ostatnio do Twojej travmapy:
    http://travianmap.lukers.pl/

    Uważam, że jest wprost rewelacyjna. Jak do tej pory nie widziałem lepszego narzędzia (a gram od pierwszego serwera w Traviana :).

    Chciałbym bardzo prosić Cię o (jeśli to możliwe) o dorzucenie do tego skryptu również serwera nr 12.

    pozdrawiam
    Maniak Travianowy

  2. Cieszy mnie to, że mapka się podoba. 🙂 Niestety jak na razie jestem ograniczony od strony serwera rozmiarem bazy danych. Cała mapa jednego świata waży około 15-18MB, a limit bazy wynosi 100MB, dlatego też nie jestem w stanie dodać kolejnej mapy, zważywszy na fakt, że to także serwer do innych celów. Następna aktualizacja mapy nastąpi, gdy zostanie zrestartowany któryś z obecnych serwerów, do którego udostępniam mapę. Poza tym mapa jest darmowa a serwer kosztuje, jedynym źródłem dochodu są reklamy google, ale dochód z nich jest tylko od kliknięć a nie wyświetleń.

  3. A ja wam dobrze radzę. Nie grajcie w Traviana. Wielu graczy kończy tam grać, bo się okazało, że Administracja zaczyna wyłudzać od graczy pieniądze strasząc blokadą konta, za różnie niezabronione regulaminem działania. Chyba im się obroty zmniejszyły i zaczynają doić graczy gdy tylko zacznie im na koncie zależeć.

  4. Osobiście nie spotkałem się nigdy z opisywaną powyżej sytuacją, nawet nie słyszałem od innych graczy mimo, że często gram w sojuszach, które maja kilka odłamów i często ponad 250 graczy. Poza tym zgodnie z regulaminem gry konta płatne (Travian Plus) nie są traktowane ulgowo, a co za tym idzie bany kont, czy też kary postaci wyzerowanie ilości surowców, zmniejszenie ilości populacji itp, są nakładane na te konta jak i na graczy, którzy nawet złotówki nie wydali na grę.

  5. Czy w najblizszym czasie będzie mapa do speeda?
    Do poprzedniego speeda była wręcz REWELACYJNA.

  6. Zamiast mapy serwera speed jest mapa serwera pl7, prawdopodobnie speedów nie będę skanował, bo na speed rozgrywka trwa zbyt krótko.

  7. Szkoda,
    liczba aktywnych graczy na speedzie przekracza wielokrotnie liczbę na poszczególnych „niespeedowych”

  8. Cała tam mapa to zabawa charytatywna, skanowanie danego świata to w dobrym układzie tydzień, a w gorszym dwa tygodnie, serwer speed trwa mniej więcej 16-20 tygodni, tak więc z mojego punktu widzenia się nie opłaca, a sam nie grywam na speed i classic. Ilość graczy aktywnych jest duża tylko dlatego, że serwer speed jest jeden i grają na nim faktycznie Ci, którzy chcą grać.

  9. gra osadzona jest w średniowieczu a nie starożytności

  10. Galowie w średniowieczu?!

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

© 2017 Krytycznym okiem

Theme by Anders NorénUp ↑